niedziela, 9 listopada 2014

Pumpkin Spice Latte czyli kawa z syropem dyniowym!



Robimy puree z dyni, ja swoją upiekłam w piekarniku i zblendowałam, pozostałą część zamroziłam.

Składniki syropu:
1 szklanka wody 
1 szklanka cukru
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki imbiru
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
8-10 goździków
łyżeczka esencji waniliowej lub cukier waniliowy
2-3 łyżki puree z dyni

wszystko wrzucamy do gotującej wody i gotujemy 15-20 minut.
Ja robiłam na patelni i szybko odparowało i powstał syrop, który trzeba przecedzić i gotowe:)
Potem już tylko wlać do słoiczka, ostudzić i przechowywać w lodówce.




 Mleko podgrzewamy i dodajemy syrop dyniowy, potem ubijamy spieniaczem lub mikserem
i przelewamy do szklanki. 
Do tego dolewamy zaparzoną kawę i gotowe.

Ja na szklankę mleka daje ok. 1 łyżki syropu, ale to jak kto lubi słodkie, trzeba znaleźć swój smak i dopasować do niego proporcje.





Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł, chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. że też Ci się chce takie pyszności szykować:) mobilizujesz mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wbrew pozorom jak zrobisz jak ten syrop dyniowy to potem tylko wyjmujesz z lodówki i gotowe.
      resztę upieczonej dyni sobie zamroziłam i tylko potem "dorobie" syropu

      Usuń
  3. Ale pychota, syrop dostałam od koleżanki, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem ciekawa smaku, chętnie sama stworzę taki syrop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez byłam ciekawa i dlatego zrobiłam, jest pyszna:)

      Usuń
  5. Z chęcią bym spróbowała takie kawki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz oraz każdą wizytę.
Jest mi bardzo miło z tego powodu :)